nieuws

Jij gaat het maken in de bouw & infra

Jij gaat het maken in de bouw & infra

18 oktober 2022

Werkgevers- en werknemersorganisaties in de bouw en infra richten zich met de nieuwe campagne 'Jij gaat het maken in de bouw en infra' op jongeren vanaf 14 jaar. De campagne spreekt jongeren aan op hun passie, of dat nu gamen, beautyvloggen, fitnessen, tekenen of het aanvoeren van een voetbalteam is. Al deze talenten kunnen ze heel goed kwijt in de beroepen in de bouw en infra.

Het zal u niet onbekend voorkomen: de bouw & infra staat voor grote opgaven en uitdagingen, zoals het bouwen van woningen, de verduurzamingsopgave en de energietransitie. En ondertussen moet Nederland bereikbaar blijven via fietspad, weg, water en spoor. Daar is iedereen hard bij nodig.

Veel jongeren zijn onbekend met de bouw en infra en weten vaak niet dat deze sector een enorme diversiteit aan beroepen én een prima salaris biedt. Deze grootschalige nieuwe campagne laat zien dat je in de bouw en infra kunt werken aan je eigen ontwikkeling én aan die van Nederland.

Jongeren vanaf 14 jaar
De campagne richt zich op jongeren vanaf 14 jaar: scholieren van alle niveaus die bezig zijn met hun studie- en beroepskeuze. De campagne wil jongeren bereiken met korte, aansprekende video’s op social media, zoals Youtube, TikTok en Snapchat. Vanaf 2023 biedt de campagne ook een fysiek en online lespakket, dat docenten en mentoren op middelbare scholen kunnen gebruiken.

Voor deze campagne hebben cao-partijen Bouwend Nederland, Aannemersfederatie Nederland, FNV Bouwen en Wonen en CNV Vakmensen de handen ineengeslagen. Zij werken samen aan meer instroom en het behoud van mensen voor de bouw en infra.