nieuws

Toets: klaarzetten en inlog leerling

Toets: klaarzetten en inlog leerling

8 april 2020

Het Platform krijgt regelmatig twee vragen over de toetsenbank: 'Leerling kan niet inloggen' en 'We zien de nieuwe toetsen niet staan in de toetsenbank'. Hieronder leggen we uit hoe je dit zelf op kunt lossen.

Tip voor leren op afstand. Vanwege controle op de afname heeft het voorkeur de toetsen op school te laten maken. Maar mocht het toch nodig zijn kan het ook thuis. Houdt er rekening mee dat de toets een half uur open staat na openen en dat de leerling er daarna maximaal 45 minuten over mag doen. Je kunt ze bijvoorbeeld de toets laten doen op een laptop en met hun telefoon in de gaten houden met bijvoorbeeld Teams, Zoom of Hangout dat het eerlijk gaat. 

Leerling kan niet inloggen
De meest voorkomende oorzaak is dat de gebruikersnaam of het wachtwoord kwijt is. U kunt dat als volgt oplossen: ga als schoolbeheerder naar schoolbeheer > leerlingen > klik de leerling aan. De gebruikersnaam ziet u bovenaan staan. Voor het wachtwoord: typ een nieuw wachtwoord over de sterretjes en klik op opslaan. De leerling kan vervolgens direct met die gegevens inloggen. 

Toets staat niet in het lijstje
In de toetsenbank kun je zelf aangeven welke toetsen je wilt zien. Dat is ingebouwd om te zorgen dat je alleen toetsen ziet staan die je op school nodig hebt. 

Het toekennen van een toets aan je school doe je als volgt:

  • log in als schoolbeheerder op www.vmbo-bwi.nl/e-learning
  • ga naar schoolbeheer > schoolgegevens > zichtbare toetscategorieën
  • selecteer de juiste toetsen die u wilt zien (houdt de <ctrl> toets ingedrukt om er meerdere te selecteren)

In onderstaande animatie ziet u het hele proces van selecteren en klaarzetten van toetsen: