nieuws

Nieuwbouw kopers meer tevreden

7 april 2016

Bouwbedrijven krijgen steeds betere cijfers van nieuwbouw-woningkopers. De klanttevredenheid steeg tussen 2008 en 2015 van 6,2 naar een 7. Het oordeel over de prijs-kwaliteitverhouding steeg naar een 7,5. De kans dat een consument een bouwbedrijf vervolgens aanbeveelt bij een kennis is zelfs zeer groot.

Dit zijn enkele uitkomsten van een acht jaar durende enquête-onderzoek door Stichting Klantgericht Bouwen.

Glas plaatsen

De Groot, directeur van de Stichting Klantgericht Bouwen: "Bij de oplevering gaat het om gemiddeld zeven opleverpunten per woning, vaak kleine dingen die eenvoudig te verhelpen zijn. De snelheid waarmee ze vervolgens door het bouwbedrijf opgepakt worden is veel belangrijker dan het aantal. Ben je bereikbaar, geef je waardevol en vakkundig advies, krijgt de klant genoeg tijd om te beslissen over meer- en minderwerk? Dat maakt een hoop uit. Maar de kern is dat ‘tevredenheid’ staat of valt met het nakomen van afspraken.”

Lees meer op de site van Bouwend Nederland