nieuws
Alle berichten
- Halfsteensverbanden
- Vinger opsteken
- Vakmensen restauratie erfgoed
- Hoe ontstaat een lesmodule?
- Facebook op het Reggesteyn
- Regiobijeenkomsten voorjaar 2017
- Website voor veiligheid BWI
- Training interieurontwerp
- Ransomware na telefoontje nep-ministerie
- Bereikbaarheid klantsupport rond de kerst
- Radar Extra over beroepsonderwijs
- Het is stiller in de klas . . .
- Aanbod Kingspan lsolatie
- Noorden grootste aandeel vmbo’ers
- Presentatie regiobijeenkomsten
- Training schoolexaminering
- Training Tekening lezen meubel
- Nieuw beroepsgericht 29
- Interieurontwerp en -design
- Kwaliteitseisen Lerarenregister
- Tekeninglezen, Easysign, CAD en plotten in de community
Vinger opsteken
23 januari 2017
'Vinger opsteken vergroot sociale ongelijkheid’
Je vinger opsteken wanneer je het antwoord weet? Frans onderzoek wijst uit dat het de sociale ongelijkheid tussen leerlingen vergroot. Dat schrijft Het Nieuwsblad in België.
Het bericht volgt op psychologisch onderzoek van de universiteit in de Franse stad Poitiers. Voor dat onderzoek werden bijna duizend leerlingen verdeeld in twee groepen. Eentje waarin leerlingen hun vinger opsteken als ze het antwoord weten. Een andere waarin de kinderen dat niet mochten doen.
Het bleek dat leerlingen die hun vinger niet moesten opsteken en uit gezinnen met een lage sociaal-economische status kwamen, opvallend beter scoorden dan degenen die dat wel moesten doen.