nieuws

Instroomcampagne Bouwend Nederland

23 maart 2017

Onder de titel 'Je gaat het maken in de bouw & infra!' zet Bouwend Nederland de stap naar een grootschalige instroomcampagne. Doel van de campagne is jongeren de komende jaren te enthousiasmeren voor een baan in de bouw en infrasector. De ondertitel ‘Je gaat het maken in de bouw & infra!’ verwijst naar de bijzondere projecten die de sector realiseert en de kansen die jongeren hebben om interessant werk te vinden.Logo Je gaat het maken in de bouw

Als gevolg van de economische crisis kozen steeds minder jongeren voor een opleiding in de bouw en infra. Er zijn echter de komende vijf jaar naar schatting 8000 nieuwe arbeidskrachten nodig om te kunnen voldoen aan de vervangingsvraag en verwachte groei.

Als onderdeel van de campagne worden bestaande, vaak al succesvolle, projecten met elkaar verbonden. Onder meer door ze overzichtelijk te presenteren op een aansprekende campagnesite en met eenzelfde vormtaal. Daarnaast worden een aantal nieuwe filmpjes gemaakt, waarin getoond wordt hoe leuk en creatief de sector is. In de filmpjes komen elementen naar voren waar jongeren in geïnteresseerd zijn zoals innovaties, doorgroeimogelijkheden, vakmanschap en een onmisbare bijdrage aan Nederland.

De campagne richt zich niet alleen op jongeren, maar spreekt ook zij-instromers en ‘beïnvloeders’ (docenten, ouders) aan.