leermiddelen

Toetsen klaarzetten

Toetsen klaarzetten

In de toetsenbank zijn de toetsen voor de vier profielmodulen en vijftien keuzevakken beschikbaar. U ziet deze in uw overzicht nadat u ze toegevoegd heeft via schoolbeheer (zie onder).

Naast de toetsen voor de vier profielmodulen zijn in de toetsenbank toetsen voor de volgende keuzevakken beschikbaar:

  • K01 Constructieve aansluitingen en afwerking
  • K02 Schoonmetselwerk
  • K03 Schilderen en afwerken hout en steen
  • K04 Interieurbouw, stands en betimmeringen
  • K05 Bouwkundig onderhoud
  • K06 Gevelopeningen
  • K07 Daken en kapconstructies
  • K09 Bouwmethoden en Bouwstijlen
  • K11 Scheidingswanden
  • K12 Wandafwerking
  • K16 Meubelmaken
  • K17 Bouw- en woonrijp maken
  • K19 Interieurontwerp en design
  • NK (K20) Tegelzetten
  • NK (K21) Meubelstofferen

Om te zorgen dat de toetsen een landelijk representatief cijfer geven, zijn deze vooraf of achteraf niet in te zien voor docenten en leerlingen (meer informatie). Het Platform kan op basis van statistische gegevens de kwaliteit van alle toetsvragen bekijken. Na ongeveer 100 afnames bekijken we het gemiddelde cijfer en lopen door de vragen heen om deze waar nodig bij te stellen.

Toetsen aan schoolomgeving toevoegen

'We zien de nieuwe toetsen niet staan in de toetsenbank', is een vraag die we regelmatig krijgen. Iedere lidschool kan zelf aangeven welke toetsen zichtbaar zijn, maar omdat je dit niet zo vaak doet, is het logisch dat veel docenten niet weten hoe dat moet. Het toekennen van een toets aan je school doe je als volgt:

  • log in als schoolbeheerder in de portal
  • klik op schoolbeheer en dan op schoolgegevens
  • selecteer bij zichtbare toetscategorieën de juiste toetsen (houdt de control button vast voor selectie van meerdere toetsen)

Om te zorgen dat in het overzicht de toetstitels goed zichtbaar zijn, zijn in de portal de titels van profielmodulen en keuzevakken enigszins ingekort.

Om het gehele proces van klaarzetten van toetsen te zien, kunt is de volgende animatie bekijken: